Er gaan wel eens wat zaken fout met betrekking tot de Track & Trace opvolging van pakketten. Wilt u ons vragen met u mee te kijken? Vult u hier uw gegevens in en wij reageren dezelfde dag nog.
Mocht u toch willen bellen, dan kunnen & mogen wij u niet verder helpen. De AVG van PostNL is duidelijk.
Voor meer informatie kunt u altijd met PostNL bellen op telefoonnummer: 088 - 86 81 021
Of chatten met de chatbot van PostNL DAAN.
Heeft u een klacht over de bezorging van PostNL? Of over een kwijt geraakt pakket? Laat het PostNL vooral weten. De klantenservice staat voor u klaar.
Ben je de ontvanger? Neem dan contact op met de afzender. Afzenders geven ons de opdracht voor de bezorging en kunnen als enige een onderzoek starten. Samen met de afzender doen we onderzoek naar je pakket. Ben je de afzender? Neem direct contact met ons op en we vinden samen een oplossing.
Track & trace werkt door middel van scans. We scannen je pakket op meerdere momenten in het bezorgproces. Dat begint vanaf het moment dat de afzender het pakket aan PostNL heeft gegeven en eindigt op het moment van bezorging. Bij iedere nieuwe scan verandert de status in track & trace. Als een status niet verandert, heeft je post ergens tussen twee scans vertraging opgelopen. Na twee dagen nog niks ontvangen? Kijk op de pagina over pakketten of post met track & trace voor meer informatie.
Heb je geen track & trace-code? Op de pagina lees je wat je kan doen.
Is de e-mail niet per ongeluk in je spam beland? Dan kan het zijn dat we je e-mailadres niet van de afzender hebben ontvangen. Check dit voor de zekerheid bij de afzender van je pakket. Via track & trace vind je sowieso altijd de laatste informatie over je pakket. De track & trace-code krijg je van de afzender.
Bezorger gemist? Als je geen PostNL-account hebt of we hebben je e-mailadres niet herkend via de verzender, dan laat de bezorger in een aantal gevallen een ‘niet-thuisbriefje’ achter. Hierop staat een code die begint met 'KG'. In track & trace volg je met deze code je pakket.
We zijn gestopt met niet-thuisbriefjes, omdat we je zoveel mogelijk digitaal op de hoogte houden. In de volgende gevallen ontvang je nog wél een briefje op de deurmat:
* Medische post;
* Cadeau of een relatiegeschenk;
* Zending die valt onder de universele postdienst (officiële stukken).
Na 7 dagen na binnenkomst sturen wij het pakketje weer retour afzender. Mocht je niet in de gelegenheid zijn om je pakket op te halen en wil je het enkele dagen later komen halen? Laat het dan ons weten met een formulier hierboven op de pagina. Alleen dan kunnen wij je pakket vasthouden en aan de kant leggen. Telefonisch kunnen en mogen wij geen informatie delen.
Afhankelijk van de grootte van de bestelling, het gewicht en de locatie, kiezen wij de meest geschikte partner om uw bestellingen met uiterste zorg te bezorgen